четверг

Інструменти Адвокасі: Мітинг



Митинг
Мітинг є найбільш традиційною формою акцій ПРЯМОЇ ДІЇ.
Мітинг – масова присутність великої кількості людей (від 100 до кількох тисяч осіб) в певному місці для обговорення актуальних громадсько–політичних питань або для публічного висловлювання громадянської думки з приводу конкретної значущої проблеми. Правильно проведений мітинг може привернути значну увагу громадськості і ЗМІ, оказати суттєвий вплив на   "МІШЕНЬ" 


Інструкція з проведення мітингу :
Проведення акції обов’язково включає в себе наступні елементи:
1. Вибір теми акції. Для акції потрібно вибирається найбільш резонансна проблема і, водночас, проблема, яку реально можна вирішити.
2. Оцінка необхідних для проведення акції ресурсів (людей, обладнання, фінансів).
3. Формування оргкомітету акції.
4. Залучення до акції союзників, (ветеранські, правозахисні, екологічні організації, органи самоорганізації населення, представники ЗМІ, громадяни, яких стосується дана проблема, тощо).
5. Вибір місця проведення акції. Акція протесту проводиться біля органу влади, відповідального за прийняття рішення з даного питання (мішень кампанії). На певному етапі кампанії, коли даний орган вже проявив бездіяльність, варто проводити акцію біля органу влади, якому підпорядковано мішень. Тут спрацьовує простий принцип: чиновник боїться не стільки людей, скільки гніву керівництва. Для нього акція, що створює проблеми для начальника є вкрай небажаною. Тому часто саме на цьому етапі відбуваються зрушення у вирішенні проблеми. Просвітницька акція, спрямована на привернення уваги людей до певної проблеми проводиться в місцях найбільшого скупчення (потоку) людей.
6. Повідомлення органу місцевого самоврядування. Письмово повідомте місцеву владу про свої наміри і ви вже дієте в межах правового поля. Ніякої "санкції" не треба. Влада не має права заборонити подібні акції, оскільки, згідно зі ст. 39 Конституції України, обмеження щодо реалізації подібних заходів може встановлюватися судом відповідно до закону й лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку. Повідомлення може бути написане від руки. Воно має містити таку інформацію: кому адресоване, від кого (прізвище, ім‘я, по-батькові, адреса, телефон), число, місяць, рік, час і місце проведення акції, орієнтовна кількість учасників, відповідальний за проведення (прізвище, ім‘я, по-батькові, адреса, телефон), дату і підпис. Подавати його слід до канцелярії органу місцевого самоврядування у двох примірниках: перший залишається у канцелярії, другий, разом із відміткою і реєстраційним номером, має залишитись у вас на руках і є документом, що дозволяє проведення акції (пред‘являється при потребі правоохоронцям). До повідомлення добре додати ще й копію своєї заяви (скарги), де окремим пунктом будуть виписані ваші вимоги. Якщо виникнуть проблеми з реєстрацією документу в канцелярії, запасним варіантом є відправлення повідомлення на адресу відповідного органу влади заказним листом. Датою прийняття заяви в даному випадку буде вважатись дата та час відправлення листа.
7. Збір людей на мітинг. Основна перевага мітингу – його масовість. Кількість людей дуже важлива. Від неї (як і від значущості обраної теми) залежить те наскільки резонансною буде акція, чи буде поміченою засобами масової інформації, і, що найголовніше, чи вплине на владу. Тому необхідно подбати про наявність на мітингу мінімально гарантованої кількості активістів та про широке запрошення на мітинг громадян. Запрошення відбувається у вигляді розміщення анонсів про проведення акції у ЗМІ та у вигляді наочної агітації (розклейка, роздача листівок). Потрібно зробити дві хвилі запрошень. Перша – за тиждень до заходу (анонси у ЗМІ, розклейка протягом тижня листівок – запрошень). Друга хвиля: безпосередньо перед заходом організується роздача листівок – запрошень в місцях потоку людей біля місця проведення заходу. Листівка – запрошення має містити місце проведення акції, час проведення та стислий зміст проблеми, для вирішення якої проводиться акція. Листівка для проклейки робиться форматом не менше А4, з мінімальною кількістю тексту і максимально крупним шрифтом. Розклейка адресна: якщо акція присвячена проблемам транспорту, клеїмо на зупинках, якщо проблемам ЖКГ, то біля ЖЕКів. Найбільшу кількість листівок потрібно розклеїти в районах, що межують з місцем проведення акції. Листівка для роздачі може бути меншого формату і з більшою кількістю тексту, але обов’язково виділяється крупним шрифтом заклик взяти участь в акції. Запросіть на мітинг чиновників, що відповідають за вирішення проблеми. У запрошенні громадянам вкажіть прізвища чиновників, що запрошені. Урахуйте, що коли ви проводите масову акцію, і запрошуєте людей взяти в ній участь, приходить зазвичай близько 1 % від запрошених. Звичайно, ця цифра може суттєво коливатись в залежності від характеру проблеми, про яку йтиметься на акції, але ця цифра базова для розрахунку того, як широко має бути розповсюджена інформація.
8. Технічне забезпечення та організація антуражу. Заздалегідь планується оформлення та оснащення місця проведення мітингу. Призначаються відповідальні за забезпечення необхідних елементів: трибуна, звукопідсилювальна апаратура (або мегафон), транспаранти, прапори, музика, обладнання для фото та відео зйомки. Гасла потрібно писати на великих листах (ватманах) або на тильному боці шпалер, великими літерами, аби читалися з відстані понад двадцять метрів. Слід уникати розлогих речень, чітко і стисло викласти свої вимоги (при цьому слід уникати вживання ненормативної лексики та образ…). Доречним є забезпечення заходу медиком з аптечкою. Потрібно подбати про те, щоб акція виглядала нестандартно, цікаво. Телевізійники при запрошенні завжди запитують: «А картинка буде?». Ви маєте подбати про те, щоб «картинка» була обов’язково.
9. Запрошення на акцію представників ЗМІ (прес-анонс). Це варто робити завчасно, щонайменше за три дні (редакції і телекомпанії готують план роботи на кілька днів вперед), але не більше, як за тиждень. Краще зробити двічі: перший раз за тиждень, вдруге за один - два дні. Це повідомлення бажано розіслати електронною поштою (попередньо склавши для себе базу даних ЗМІ), а також продублювати запрошення журналістів основних видань телефоном чи факсом.
10. Підготовка виступів. Призначається ведучий мітингу. Ним має бути член команди, що має великий досвід публічних виступів та керування аудиторією. Готуються основні виступи. Якщо акцію проводить кілька організацій, необхідно надати можливість виступити представникам кожної з організацій. Важливо тільки заздалегідь переконатись, що цим представником буде досвідчений оратор. Необхідно передбачити можливість виступити «людям з натовпу», але ведучий має бути готовим миттєво перехопити ініціативу в разі, якщо виступаючий почне робити провокаційні або безглузді заяви.
11. Організація розповсюдження друкованої продукції. Мітинг – це не тільки тиск на «мішень» та привернення уваги ЗМІ, це ще й форма залучення прихильників. Тому подбайте про необхідну кількість інформаційних листівок для роздачі. Підготуйте людей, що будуть роздавати листівки, місце та форму збору контактної інформації потенційних прихильників (зазвичай, це анкета).
12. Організація безпеки заходу. З метою запобігання провокаціям та для забезпечення належного громадського порядку необхідно передбачити проведення заходу групою охорони. Група формується із розрахунку 1 людина на 10 - 20 учасників акції. Частина групи забезпечується знаками, що вирізняють членів групи (нарукавні пов’язки, бейджі, елементи уніформи тощо). Ця група здійснює охорону трибуни і допускає до неї виключно за перепусткою або за вказівкою керівника акції. Інша група не має знаків і контролює ситуацію мережевим методом в масі учасників мітингу, попередньо розділивши натовп на сектори. Її завдання – відслідковувати дії підозрілих людей, груп, та рішуче припиняти провокації. Окрім функцій охорони група виконує роль резерву з організаційного забезпечення заходу, тому має бути чітко розписана роль кожного учасника на всіх етапах акції.
13. Резолюція мітингу. Прийняття резолюції є кульмінацією акції. Вона готується заздалегідь, але по ходу мітингу до неї можна робити доповнення. Резолюція включає констатуючу та резолютивну частини. Вимоги містяться в резолютивній частині: в такий - то строк такий - то чиновник має задовольнити таки – то вимоги, а якщо він не зробить те, чого від нього вимагають, його чекає … Резолюція має бути виписана на такому рівні, щоб її можна було б надрукувати у пресі та надати до органу влади.

Комментариев нет:

Отправить комментарий