пятница

Інструменти Адвокасі - Флешмоб

    «Флешмоб» – неочікувана поява великої кількості незнайомих людей у завчасно встановленому місці у визначений час. Учасники за сценарієм виконують певні дії, а потім миттєво розходяться, розчинюючись у натовпі так само, як і з’явилися. Найчастіше «Флешмоб» є короткочасною акцією (3- 5 хвилин) із завчасно розробленим планом дій. Вона яскрава, часом  дещо безглузда. Головне - максимальна креативність. «Флешмоб» може залучати до свого формату й сторонніх людей.
     Головна  мета «флешмобу» під час лоббіської кампанії – привернення уваги до проблеми, яку ставить кампанія.
     Детальний сценарій акції готується за кілька днів до її початку. Розробка сценарію відбувається ініціативною групою у форматі «мозкового штурму». Можливі різноманітні повороти сценарію, єдина важлива умова - не відходити від теми кампанії. Обов’язково розробляється запасний варіант сценарію. В інструкції має бути написано: «Якщо не вийшло А, переходимо до Б». Організовується розсилка інструкцій учасникам по e-mail чи sms. Призначається «Маяк» - людина, яка направляє акцію, подає сигнали решті учасників. У «флешмобі» може брати участь кожен, хто виконує правила (дивись нижче) і не має протиправних цілей.
У перспективі «Флешмоб» стане дуже потужною силою в політиці і вже є подібні приклади. Так, на Філіппінах громадяни зорганізувались за допомогою sms повідомлень звалили режим Джозефа Естради. У Північній Кореї, де молодь побачила, що за соціологічними опитуваннями їх кандидат програє вибори, по всій країни прокотилася хвиля sms та e-mail повідомлень із закликом голосувати за Но Му Хена. В останні години чаша терезів перехилилась на його користь. «Флешмоб» народжений інформаційними технологіями, які зараз змінюють світ подібно тим змінам, що у свій час здійснили друкарський станок, радіо, телебачення. Завдяки інформаційним технологіям зароджуються нові феномени – «розумний натовп», «соціальні мережі». І це також є ознакою демократичного суспільства.
Приклади:


Комментариев нет:

Отправить комментарий